1. YARIYIL DERSLERİ
İngilizce I (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
İngilizcede anlamlı cümleler kurabilme, düşünebilme ve iletişim kurabilme, okuma becerilerini geliştirme, kendini hem sözlü ve hem de yazılı olarak ifade edebilme.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Osmanlı Devleti’nin yıkılmasından sonra Mustafa Kemal Atatürk ve önderliğinde milli uyanış anlayışı ile bağımsızlık mücadelesi gösteren Türk milletinin tarihi akış sürecinde yaşadıkları siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel değişimler.
Türk Dili I (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki zenginliği, okuma, yazma, anadilin yapısı ve işleyiş özellikleri hakkında bilgi edinme, dil ve düşünce bağlantısı açısından Türkçeyi doğru ve güzel kullanma.
İletişime Giriş (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
İletişim süreci, temel insan iletişimiyle kitle iletişimi arasındaki benzerlik ve farklılıklar, medyanın işlevleri ve mesajları, iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği.
Sosyoloji (3+0) 3, Zorunlu, 6AKTS
Sosyoloji tarihi, sosyoloji kuramları, sosyal olay ve olguların açılımlarını ve farklı perspektiflerden değerlendirmelerini yapabilme becerisinin kazanılması.
Siyasetin Temel Kavramları (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Siyaset biliminin tarihi ve teorik temelleri, siyaset bilimine yönelik farklı yaklaşımları ortaya koyarak; iktidar, meşruiyet, otorite, devlet ve demokrasi kavramlarını analiz etme, kavramların somut siyasal kurum ve süreçlere uygulanması.
Genel Ekonomi (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Farklı bir disiplinlerin yaklaşımlarını gözlemleyerek ekonomi biliminin mantığını kavrama, neden sonuç ilişkisi içerisinde ekonomik olayların eleştirel bakış açısıyla yorumlanması, ekonomi biliminin temel prensiplerinin anlaşılması.
Sinema Tarihi I (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
Yedinci sanat unvanını alan sinemanın sanat olma sürecinde yaşadığı tarihsel değişim ve gelişimler, sinemanın hikâyesinin başlatıcısı olan sinematografi aygıtının ortaya çıkış serüveni, Lumiere Kardeşler, Georges Melies ve David Griffiths gibi sinema dilinin oluşumuna öncülük eden sinemacılar ve filmleri, 1920’li yıllarda Hollywood’un eğlence endüstrisi haline gelişi, Charlie Chaplin, Buster Keaton gibi yıldızların star sistemi anlayışını doğurmaları, Alman Dışavurumculuğu, Sovyet Montaj Sineması, Fransız İzlenimciliği gibi akımların sinema tarihine hâkim oluşu, teknolojik gelişmelerle birlikte 1930’lu yıllarda sinemada sesin kullanımı, savaş travmasının sinemadaki yansımaları 1960’lı yıllara kadar olan sürede sinema sanatında ortaya çıkan diğer akımlar.
2. YARIYIL DERSLERİ
İngilizce II (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Temel düzeyde İngilizce dil becerilerinin geliştirilmesi, gündelik yaşamda kullanılabilecek temel ifadelerin kavranması ve pekiştirilmesi; dinleme ve okuma kendini sözlü ve yazılı olarak doğru şekilde ifade edebilme becerisinin kazandırılması.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarının Türkiye Cumhuriyeti’ni hangi şartlarda nasıl kurduklarını, Atatürk’ün ülkenin çağdaş uygarlık düzeyine erişme hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği ilke ve inkılaplar.
Türk Dili II (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki zenginliğinin aktarımı, çeşitli hikâye, roman ve denemelerle okuma alışkanlığının aşılanması. Türkçenin yazım ve okuma kurallarının doğru ve yetkin bir şekilde kullanımını kavrama.
Radyo, Televizyon ve Sinemaya Giriş (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Bu üç iletişim aracıyla ilgili olarak temel bir akademik bilgilenme düzeyine ulaşma, radyo, televizyon ve sinemaya ilişkin tarihsel, toplumsal ve kuramsal bilginin ve kavramların öğrenilme, bu iletişim araçlarının her birinin tarihsel gelişiminin başlıca aşamaları, birbirileriyle olan etkileşimleri, her bir iletişim aracının tarihsel gelişim seyri içinde toplumsal ve kültürel bağlam açısından önemi.
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Sosyal bilimler ve iletişim alanına özgü yöntem bilgisinin kazanılması, bilimsel bir araştırmanın tasarımını oluşturma, sorunsalını ve örneklemini belirleme, özellikle de yöntemine ilişkin sistemleştirme yapma, geçerlilik ve güvenilirliğini kanıtlama, sosyal bilimlerde ağırlık kazanan yöntemler, teoride öğrenileni iletişim bilimi uygulamalarına aktarma.
Medya Okuryazarlığı (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Medyayı daha bilinçli şekilde takip edebilme, kuramsal ve uygulama dengesi kurarak çalışmalar yapma, eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçlerini katılımcı olarak deneyimleme.
Sinema Tarihi II (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
1960’lı yıllardan günümüze kadar gelen süreçte sinemanın hikâyesinde önem kazanan ülkelerin, yönetmenlerin, akım ve anlatıların genel bir çerçevede aktarımı, sinema tarihi hakkında yetkinlik kazanma, sinema tarihinde önem arz eden filmlerin analizleri, Avrupa sinemasının yükselişe geçtiği 1960’lı yılların sosyoekonomik yapısı ekseninde sinemanın gelişimi, 70’li yılların Amerikan Sineması, Asya, Afrika ve Latin Amerika’daki dünya sinemaları, 90’lı yıllarda sinemada baş gösteren 2000’li yıllarda hâkim olan dijital devrimle değişen sinema anlatısı ve dili.
Sinematografi (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
Sinema sanatının dilinin ve anlatısının oluşumundaki sinematografik unsurların teorik ve uygulamalı yönleri, sinematografinin temeli olan görüntü düzenlemesini öğrenme, çerçeveleme, çekim ölçekleri, aydınlatma, ses, renk ve kurgunun filmin dramatik yapısına olan etkileri.
3. YARIYIL DERSLERİ
Mesleki İngilizce I (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Mesleki alana ait özel ihtiyaçları karşılayacak İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma, iletişim alanında özellikle radyo, televizyon ve sinemada kullanılan İngilizce terminoloji.
İletişim Kuramları I (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
İletişim alanına hâkim olan kuramsal yaklaşımları öğrenme, kuramsal ve pratik bilgiyi bir araya getirebilme, egemen ana akım yaklaşımlarca geliştirilen temel kuramlar, Hipodermik İğne Modeli, İki Aşamalı Akış Modeli, Bilişsel Uyum Kuramı, Denge Modeli, Aracılanmış İletişim Modeli, Riley ve Riley Modeli, Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı, Ekme Kuramı, Gündem Belirleme, Suskunluk Sarmalı, Eşik Bekçiliği Modeli, McLuhan’ın Yaklaşımları.
İletişim Hukuku (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Haberleşme kavramı, kitle haberleşme araçları, çeşitli siyasal rejimlerde kitle haberleşme özgürlüğünün düzenlenmesi hakkında kavramsal ve kuramsal bilgiler, medya ve toplumsal sorumluluk, medya ve hukuksal çevre, medya ve kamu düzeni, basın özgürlüğü ve sorunlarının ele alınışı, uluslararası hukuk ve medya, uluslararası hukuk ve basın özgürlüğü, Türkiye’deki basınla ilgili yasal düzenlemeler, çalışanların ve işverenlerin hakları, Türkiye’de basın özgürlüğü sorunu.
Sosyal Psikoloji (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Alandaki farklı kuramlardan haberdar olarak sosyal psikolojinin tanımını yapma, sosyal psikolojinin tarihi, sosyal psikolojik bilgileri gündelik yaşam pratiklerine uygulama, kişisel gelişime katkı sağlayacak analiz yeteneğinin kazanılması, başlıca sosyal psikologların görüşleri ekseninde farklı alanlardaki tartışmaların öğrenilmesi ve elde edilen bilgilerle iletişim alanında yeni açılımların sağlanması.
Türk Sineması Tarihi (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Türk sinemasının karakteristik özellikleri, sosyal, siyasal, ekonomik olayların yanı sıra estetik ve teknolojik gelişmelerin belirlediği tarihsel dönemler, yönetmenler ve filmleri doğrultusunda incelemeler, sinematografi aygıtının Osmanlı topraklarına gelişi ve ilk film gösterimleri, Türk sinemasının ilk film çalışmaları, film şirketlerinin kurulması ve öncüsü Kemal Film, tiyatrocular dönemine damga vuran Muhsin Ertuğrul sineması, geçiş dönemi, 1950 ve 60’ların sinemacılar dönemi, Yeşilçam sinemasının oluşumu, 1970’ler sinemasının öncüsü Yılmaz Güney ve filmleri, 80’ler ve 90’lar sinemasının ön plana çıkan özellikleri, günümüz Türk sineması.
Senaryo Yazımı (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Film senaryosu yazımı hakkında temel bilgiler, senaryo aşamalarından taslak öykü, geliştirim senaryosu, ayrımlama senaryosu ve çekim senaryosu yazımları, fikir oluşturma süreci, diyalog yazımı, karakter geliştirme gibi senaryonun ana unsurları, örnek film senaryolarının analizleri, edinilen teorik senaryo bilgileri ile özgün senaryo yazım uygulamaları.
Çağdaş Sanat Akımları (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Çağdaş sanatın tanımı, çağdaş sanatta ortaya çıkan önemli akımlar ve temsilcileri, eserleri hakkında genel bilgiler, sanat eserlerini eleştiri yöntemleri ile yorumlayabilme, dönemlerin sosyal kültürel özelliklerinin sanat eserlerine yansıması, çağdaş sanata ilişkin kavram ve terimlerin öğrenilmesi, Empresyonizm, Ekspresyonizm, Kübizm, Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm gibi öne çıkan çağdaş sanat akımları.
Medyada Metin Yazarlığı (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Farklı iletişim mecralarına ait metinleri profesyonelce yazabilme, Türkçenin doğru kullanılması, ana dilin öneminin vurgulanması, metin yazımı, medya için yazarlık, basılı medya için metin yazımı, web için metin yazımı, televizyon için metin yazımı, reklam metni yazarlığı.
Medya ve Propaganda (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Siyasal iletişim sistemleri ve demokratik değerler, medya ve kamusal alan ilişkisi, medya ve ideoloji gibi konularda bir bakış açısı kazandırma, medya ve propaganda ilişkisinin farklı yönleri ile incelenmesi, propaganda ve kamuoyu oluşturma, medya ürünleri çözümlemeleri.
Sanat Tarihi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Anadolu ve çevresi başta olmak üzere, dünya sanatının zenginlikleri, sanat kavramı, sanat bilinci, sanat eserleri, geçirdikleri aşamalar, sanat akımlarının eserlere etkisi.
Protokol Bilgisi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Sosyal ortamlarda ve iş hayatında geçerli olan tutum ve davranışlar ile çeşitli resmi faaliyetlerde izlenmesi gereken protokol kuralları.
Radyo Tarihi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Radyo ve radyoculuğun doğuşunu ve kronolojik gelişimi, dünyadaki ilk yayınlar ve haber alma aracı olarak radyo, radyonun propaganda aracı olarak kullanımı, Türkiye’de radyo yayıncılığının evreleri, TRT dönemi Türk radyo yayıncılığı, özel tecimsel radyo yayıncılığının gelişim süreci, Dünyada ve Türkiye’de radyo oyunu, radyo yayıncılığında yaşanan değişimler.
Televizyonda Röportaj Teknikleri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Radyo televizyon ve sinema alanlarında söyleşi ve röportaj teknikleri, söyleşi ve röportajın farklı türlerinin incelenmesi, insanın, olayların ve mekânın röportajda anlatımı, soru sorma tekniği, teorik bilgilerin pratiğe dökülmesi
Temel Gazetecilik (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Gazetecilikle ilgili temel kavramlar, gazetecilik uygulamaları hakkında genel bilgiler, gazeteciliğin bir meslek olarak kurumsallaşması sürecinin sosyo ekonomik bağlamı içerisinde kavranmasını ve gazetecilik pratiklerine eleştirel bir bakışla yaklaşılmasının sağlanması.
Arapça I (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Arapça dil yetilerini geliştirme; temel dil yapıları ile sözcük ilişkileri aracılığıyla anlamın yaratılması.
Rusça I (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Rus dilinin genel hatları, Rusça dilbilgisi grameri, Kiril alfabesi, Rusçada sesler, isimler, ad çekimleri, sıfatlar, zarflar, edatlar, okuma ve yazma çalışmaları ile pratiğe yönelik Rusça diyaloglar.
4.YARIYIL DERSLERİ
Mesleki İngilizce II (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Mesleki alana ait ileri düzey ihtiyaçları karşılayacak İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma, radyo televizyon ve sinema alanında kullanılan ileri düzey İngilizce terminoloji.
Siyasal İletişim (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Siyasal iletişime ilişkin genel kavram ve terimler, siyasal iletişimin tanımlanması, tarihsel gelişim süreci, siyasal iletişimin ideoloji, siyaset ve iktidar ile olan ilişkisi, siyasal kampanya sürecinde iletişimin rolü ve önemi, Türkiye’de siyasal kampanyalar ve seçmen analizi.
Medya Çözümlemeleri (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Medya ürününün çözümlenmeyi bekleyen bir metin olduğu gerçeği, medya okur izleyici ilişkisi, medyanın gerçekliği inşa eden yapısı, sosyal ekonomik ve kültürel oluşumlar, kuramsal bilgiyi özümseme, haber, film, reklam, metin gibi herhangi bir medya ürününü eleştirel perspektiften çözümleme.
Kaynağa Erişim ve Akademik Yazım (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Akademik olarak gereksinim duyulan bilgileri doğru kaynaklara erişim sağlayarak araştırma, okuma, yazma, ulusal, uluslararası düzeyde bu bilgileri kavrama, aktarabilme, akademik bilgi edinme teknikleri hakkında bilgiler, kütüphaneden, kaynaklardan faydalanabilme, araştırma sürecinin aşamalarını kavrama, akademik yazım biçimlerini doğru şekilde öğrenme.
İletişim Kuramları II (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
iletişim araçlarını kültürel ve ideolojik aygıtlar olarak gören yaklaşımlar, eleştirel yaklaşımlar, Frankfurt Okulu ve düşünürleri, iletişimin ve kültürün ekonomik, politik temelli yaklaşımları, İngiliz Kültürel İncelemeleri, Stuart Hall, küreselleşme ve postmodernizm.
Radyoda Program Yapımı (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Radyo kuruluşunda görevler üstlenebilme, program yapabilme becerisini kazandırma, radyo programının yapım aşamaları, söz ve müzik programları, işitsel malzemeler, arşiv, araştırma, stüdyo koşulları, ses kayıt ve kurgu gibi teknik bilgiler.
Stüdyo Araç Gereçleri (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Stüdyo ortamında bulunan araç gereçler hakkında teknik bilgiler, kamera, ışık, ses ekipmanlarını yakından tanıyarak kısa film, belgesel, televizyon program yapımı, klip çalışmaları vb. gibi projeler.
Türk Siyasi Tarihi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Türkiye’nin yakın tarihinde meydana gelen siyasal olayların sosyal, ekonomik ve kültürel açıdan topluma olan etkisi, bu bağlamda Türk siyasi tarihinde vuku bulmuş önemli olaylar.
Mobil Yazılım Programlama (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Teknolojik gelişmelerin yaratıcılık ile birleştirmesi, mobil uygulama ürünü ortaya çıkartması, mobil yazılım programlarının dillerini öğrenme, program üretme aşamaları, mobil cihazlar için dilinin ve içeriğinin özgün olduğu mobil yazılımı oluşturma.
Film Türleri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Sinemada türlerin ortaya çıkışı ve gelişimi, tür filmlerinin doğası, tür filmlerinin anlatı yapısı ve görsel betimlemeleri, bunların günümüze yansımaları, komedi, gerilim, western, polisiye, melodram, müzikal, kara film, avant garde ve deneysel türlerin estetik özellikleri, öncü film örneklerinin analizleri.
Reklamcılık (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Reklamın ve reklamcılığın tanımı, reklamcılık alanına ilişkin temel kavramlar, reklamın türleri ve modern reklamcılığın doğuşu, küreselleşme, tüketim kültürü ve reklam ilişkisi, tüketici, bilinçaltı ve reklam, iletişim teknolojilerinin reklamcılığa etkisi ve dijital reklamcılık, reklam yapım aşamaları ve reklam stratejileri.
Sinema ve Psikoloji (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Sinemanın ve psikolojinin temel bileşenleri, insan ilişkileri ve psikoloji ile ilgili konuları ele alan film örnekleri, film inceleme, film okuma, insanın dünyayı algılayışı, kültür ve insan ilişkisi, insanın kültürel çıkmazı, suç ve ceza ilişkisi, insan bellek ve travma konuları.
Sinemada Kadın Temsilleri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Sinema tarihinin ilk filmlerinden günümüze gelene dek kadın temsilleri, sinemada toplumsal cinsiyet ve rolleri, feminist ideolojinin gelişimi, sinemada feminist film kuramları ve eleştirisi, tür filmlerindeki kadın temsilleri, belgesel sinemada kadın, Türk sinemasında kadın ve Atıf Yılmaz sinemasında kadın temsilleri.
Sinema Yönetmenliği (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Film yapım sürecinde yönetmen olarak çalışabilmek için gerekli bilgi ve becerileri edinme, yönetmenin görev ve sorumlulukları, ekip oluşturma ve yönetiminde kilit noktaların öğrenimi, film dili ve anlatım formları, oyuncu yönetimi, aksiyon çizgisi, açı düzenlemesi, görüntü ekseni, üçgen ilkesi, görsel düzenleme ile vurgulama gibi teknik uygulamalar.
Son Dönem Türk Sineması (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Festivalden ödüllerle dönen, ülkesini yurt dışında başarıyla temsil eden 1990 Sonrası Türk Sinemasının yönetmenleri hakkında bilgiler, Derviş Zaim’in Tabutta Rövaşata (1996), Zeki Demirkubuz, Nuri Bilge Ceylan, Yeşim Ustaoğlu, film dili analizleri, Semih Kaplanoğlu, Reha Erdem, Onur Ünlü, Özcan Alper, Tolga Karaçelik ve Pelin Esmer gibi ses getiren filmlere imzasını atan yönetmenlerin sinema anlatı dilleri ve estetik yaklaşımları.
Arapça II (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Arapça dilinin yapısı ve işleyişi, sözcükler aracılığıyla anlamın nasıl oluşturulduğu, bu dilin yapısının metin ve bağlam düzeyinde incelenmesi, dilbilgisi yapısının kavranması.
Rusça II (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Rusça yazıları ve konuşmaları anlamlandırabilme, kendilerini Rusça ifade edebilme, bu çerçevede Rusçadaki temel zamanların, fiil biçimlerinin kavranması.
5. YARIYIL DERSLERİ
Temel Fotoğrafçılık (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Temel fotoğrafçılık konusunda yeterlilik kazanma, altyapı oluşturma, fotoğraf makinesine biçimsel olarak hâkim olma, fotoğraf anlatısını teknik, estetik, toplumsal açılardan öğrenme, fotoğraf diline ve anlatı yapısına hâkim olabilme.
Sinemada Akımlar (3+0) 3, Seçmeli, 5 AKTS
Sinema tarihi içinde belli başlı sinema akımları, gerçekçi ve gerçek dışı akımlar, Alman Dışavurumculuk akımı, Gerçekçi Sovyet Devrim Sineması, Propaganda filmleri, İtalyan Yeni Gerçekçilik akımı, Fransız Yeni Dalga sineması, İngiliz sineması, Fransız avant garde sineması, şiirsel gerçekçilik, Amerikan deneysel sineması.
İletişim Etiği (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
iletişim ve etik konularını kapsamlı şekilde irdeleme, etik konusunda bilinçlendirme.
Film Kuramları (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Film kuramlarının günümüze kadar olan süreçte sinemasal anlam evrenine katkısı, film kuramcıları ve yaklaşımları.
Kurgu Teknikleri (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
Kurgu teknikleri hakkında kuramsal bilgiler, uygulama becerisi kazandırma.
Kişilerarası İletişim (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Toplumsal ve kültürel hayattaki iletişim becerilerini arttırarak kendini daha iyi ifade etme, sosyoloji ve psikoloji gibi alanlar ile kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyma, sağlıklı ve doğru iletişim sürecini anlayabilme, kendini iyi tanımanın önemini kavrama, bireyi ve toplumu en iyi şekilde tanıma.
Sinema Estetiği (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Brecht estetiğini kuramsal olarak öğretme, bu estetiği örnek filmler üzerinde yorumlama, Brechtyen estetiğin anlatım olanaklarıyla klasik sinemanın anlatım olanaklarını karşılaştırabilme, her iki estetik kuramın farkını anlama ve yorumlayabilme.
Reklam Stratejileri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Reklam yönetim sürecinin başlangıcı olan “stratejik planlama” aşaması, uygulamalı olarak tanıtma, ulusal ve uluslararası reklam stratejileri, örneklerle reklam stratejilerinin amacı, işlevi ve yapısına ilişkin becerilerin kazanılması.
Yaratıcı Yazarlık (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Duygu ve düşünceleri etkin bir biçimde ifade edebilme, bu düşünceleri somut bir hale getirme, yaratıcılık metodolojisi, kendini en iyi biçimde ifade etme konusunda bir temel oluşturma.
Medya Planlama (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Medyanın reklam, halkla ilişkiler ve pazarlamadaki yeri üzerinde kurulacak bir stratejinin nasıl olması gerektiğinin ve en doğru hedef kitleye en doğru araç ve zamanlamayla ulaşılmasının önemini kavrama.
Medya İşletmeciliği (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Medya işletmeciliği kavramı, medya işletmeciliği kavramını örneklerle kavramak ve günümüzde medya işletmeciliğinin işleyişi.
Osmanlı Türkçesi + I (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Osmanlı dönemi Türk alfabesi, kelime ve cümle okuma becerisi, Osmanlı dönemindeki matbu metinler ve gazetelerin okunmasına yönelik uygulamalar.
Televizyonda Yapım ve Yönetim (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Televizyonda yapım ve yönetimin uygulamalı aşamaları, çekim aşamaları, yapım görevlileri ve iş tanımları, yapımda kullanılan terminoloji, çekimde kullanılan teknik araçlar.
Canlandırma Sineması (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Canlandırma sinemasının doğuşundan bugüne kadar geçirdiği evreler; bu süreç içerisinde gerçekleşen çeşitli buluş, icat ve gelişen teknolojiler ile canlandırma sinemasındaki görsel işitsel değişimler; canlandırma sineması anlatısındaki genel eğilimler ve ulusal sinemalarda canlandırma sinemasının yeri.
Metin Çözümlemeleri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Yazılı ve görsel metinleri anlama, anladığını aktarma ve yeniden üreterek sanat ve yapıtlar arası bağlantıları kurma, metin çözümleme yöntemleri, bir metin üzerinde anlamsal düzlemin çözümlenmesi, medyanın oluşturduğu metinlerin ve medya okur izleyici ilişkisinin irdelenmesi.
Stüdyo Uygulamaları (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Televizyon stüdyolarına dair bilgilerin arttırması, stüdyoların işleyişine ve yapım sürecine dair yeteneklerin geliştirilmesi, TV stüdyosu ortamında canlı yayın, haber, tartışma, yarışma programları gibi yapımların sürdürülmesi, stüdyoda bulunan çeşitli ekipman ve cihazların kullanımı, operatörlerin ve ekibin koordinasyonu, stüdyo ortamında uygulama yaparken aynı zamanda takım çalışması ruhunu kazanma.
Çoklu Medya ve Radyo (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Çoklu ortamlarda radyonun kendine has özellikleri, geleneksel radyonun diğer medyalarla etkileşimi, geleneksel radyonun dönüşüm süreci, değişen radyo dinleme alışkanlıkları, internet radyoculuğu.
Arapça III (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Mezid fiil ve çeşitleri, illetli fiillerin çekimleri, haber çeşitleri, nâibu'l+fâili, Mefûl çeşitlerinin tanımlanması ve sınıflandırılması.
Rusça III (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Rus kültürü ve Rus milleti hakkında genel bilgilerin verilmesi; Rus dili ile ilgili temel bilgiler, Rusçada cümle kuruluşu, verilen 450+500 kelimeyi ve kalıpları kullanarak Rus dilinde temel diyaloglar kurma, kendini ifade edebilme sorulara yanıt verebilme.
6. YARIYIL DERSLERİ
Radyo, Televizyon Haberciliği (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Radyo ve televizyon haberciliğinin temel kavramlarının ve haber yazma kurallarının daha etkin bir biçimde kullanılması, haberin özünü anlama ve yazma.
Yeni Medya (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Yeni medyanın geleneksel medyadan farkları, yeni medya türleri, bunların iletişim alanında ortaya çıkardığı değişimler.
Film Yapım Teknikleri (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Film yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları, kısa film çekim uygulaması, oyunculuk yönetimi, görsel, işitsel efekt kullanımı, ses temizleme, renk düzeltme gibi konularda ayrıntılı bilgiler, uygulamalar.
Medya Çalışmaları ve İdeoloji (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Medya çalışmalarında ideolojinin önemi, ideolojiye yönelik farklı bakış açıları, İdeoloji ile ilgili temel yaklaşımlar, farklı iletişim süreçleri, bunlarla ilgili araştırmalar.
Televizyonda Program Türleri (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Kitle iletişim aracı olarak televizyonda tür kavramı ve program türlerinin sınıflandırılması, televizyon programcılığına yönelik bir takım temel ve kuramsal bilgiler, yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları, uygulamalar.
Küresel İletişim (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
İletişim çalışmaları çerçevesinde küreselleşme, küresel iletişim, iletişimim kültürel formlarla olan ilişkileri bağlamında medyanın küreselleşmedeki rolü ve küreselleşmenin medyadaki sonuçlarının irdelenmesi, uluslararası şirketler, düzenleyici mekanizmalar ve kültürü yönlendiren uluslararası kurumlar.
Güncel Medya Eleştirileri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Kitle iletişim araçları, gazete, dergi, radyo ve televizyon gibi araçları bütünüyle izleyeme, değerlendirme yetisini kazanma.
Popüler Kültür ve Medya (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
İletişim, kitle iletişimi, kültür, kitle kültürü, medya, yeni medya, popüler kültür kavramlarını Türkiye’den ve dünyadan örneklerle sorgulayıp iletişim çalışmalarında bağlantılar kurarak değerlendirilmesi.
Türk İşaret Dili (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenme, sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisini kazanma.
Mitoloji, Sanat ve Medya (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Mitolojide yer alan kavram, tema, mit ve sembolleri anlama, mitolojinin uygarlık tarihine, toplumsal ve kültürel hayata olan etkilerinin analiz edilmesi, sanat ve medya örnekleri.
Görüntü Yönetmenliği (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Görsel dilin malzemelerini ve tekniklerini kullanarak görüntü yönetmeni olarak uygulamalar yapma, görsel tasarım ilkelerini kullanarak doğru kompozisyonu oluşturma, doğru lensleri kullanma, uygun kamera araçlarını kullanma.
Sinema ve Edebiyat (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Filmlere uyarlanan metinlere kuramsal ve eleştirel yaklaşımla ele alma, sinema ve edebiyat ilişkisini karşılıklı olarak ele alınıp birbirleri üzerindeki etkilerin incelenmesi.
Osmanlı Türkçesi + II (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Osmanlı dönemi Türk alfabesi ile yazılan metinlerin okunmasının geliştirilmesi, Osmanlı dönemi eski Türkçe edebiyat eserlerini ve gazeteleri okuma uygulamaları, basit metinleri yazılmasıyla ilgili çalışmalar.
Girişimcilik (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, işlevleri, süreci, finansmanı ve girişimcilik etiği, alanında kendi işini kurabilmek için gerekli bilgi ve yetkinliklerin kazanılması, girişimciliğin geliştirilmesi için engelleri ve teşvikleri değerlendirme, başarılı girişimcilik örnekleri, kariyer planı oluşturma.
Belgesel Fotoğrafçılık (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Belgesel fotoğraf ile ilgili gerekli teorik ve pratik donanımın aktarılması, belgesel fotoğraf projesi oluşturabilme, fotoğrafın çekim biçimlerini ve fotoğrafın çekimsel açıdan içeriğini analiz edebilme, belgesel fotoğraf ve gerçeklik ilişkisi çerçevesinde belgesel fotoğrafta etik kavramı.
Arapça IV (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Arapça sayılar, cümlelerde olumsuzluk öğesi, bazı üsluplar, fiil türleri, gayrı munsarıf kelimeler.
Rusça IV (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Hal eklerinin kullanımı, sıfatların kullanımındaki özel durumlar, zarfların kullanımı, basit yapıdaki cümleler, sıra sayıları ve bunların kullanım yerleri.
7. YARIYIL DERSLERİ
Bitirme Tezi I (3+0) 3, Zorunlu, 10 AKTS
Disiplinler arası araştırmalar, örnek çalışma incelemelerine dayanan bir bitirme tezi yazma yönünde rehberlik. İletişim alanında bir araştırma konusu ve sorunsal belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınması.
İletişim Sosyolojisi (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Sosyolojinin temel kavramları, kavramlar, bakış açıları, düşünme ve sorgulama yetisinin kazanılması, Klasik ve çağdaş sosyoloji teorileri, güncel tartışmalar hakkında farkındalık sağlanması, modern sosyoloji teorileri, küreselleşme, sosyal yapı ve kültür, kültür ve medeniyet, sosyal ve kültürel değişme konuları.
Medya ve Kimlik (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
Kültür kavramının tanımlanması, kültürün kimlikler üzerindeki etkisi, kimliklendirme süreci, kişisel, toplumsal, kültürel, politik kimlikler, medya kültür ilişkisi, medyada kimliğin temsili, medyada kimlik inşası.
Diksiyon ve Etkili Konuşma (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Konuşma kuralları, sözlü anlatım becerileri, okuma, anlama, dinleme kavram ve kurallar kapsamında becerilerin geliştirilmesi.
İnsan Hakları ve Demokrasi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
İnsan hakları kavramının temel dayanaklarını oluşturan metinlerin özümsenmesi, toplumların gelişim tarihi içinde insan hakları anlayışının kökenlerini kavrama, insan hakları kavramının düşünsel kaynakları, olgusal arka planı.
Grafik Tasarım (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Temel tasarım ilkelerini ve photoshop, illüstratör gibi tasarım programlarını kullanarak çeşitli grafik tasarım ürünleri ortaya çıkarma.
Toplumsal Cinsiyet ve Sinema (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Toplumsal bir inşa olarak toplumsal cinsiyete ilişkin temel kavramlar, toplumsal cinsiyetin sinemada nasıl temsil edildiği ve nasıl müzakere edildiği konusunda farkındalık sağlama, toplumsal cinsiyet kavramlarına yönelik kuramlar ışığında dünyada ve Türkiye’de sinemaya yansıyan içerik örnekleri.
Türkiye’nin Toplumsal Yapısı (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Osmanlı'dan günümüze toplumsal alandaki süreklilikler ve değişimler, toplumsal yapının ekonomik, kültürel, siyasal boyutları, bu alanlardaki tarihsel birikim.
Spor Medyası (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Dünyada ve Türkiye’de spor medyasının işleyiş sürecinin öğrenilmesi, medyayı izleme alışkanlığının pekiştirilmesi, kitle iletişiminin kuramsal ve kavramsal olarak tartışılması, spor gazeteciliği alanında uzman muhabirliğe yönelik bilgiler, spor gazeteciliğinin içinde var olduğu ekonomik, politik ortam, spor gazeteciliği hakkında ayrıntılı bilgiler, spor gazetecilerinin iş pratiklerinin analizleri.
Magazin Haberciliği (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Magazin haberciliğinin kapsamı, magazin haberciliğinin dünyada ve Türkiye’deki yeri, magazin gazeteciliğinin temel sorunları, magazin olgusu ve tüketim toplumu ilişkisi, magazin ve siyaset ilişkisi, magazin haberciliği ve etik ihlaller.
Belgesel Sinema Tarihi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Belgesel sinemanın tanımı, tarihsel gelişim sürecinde geçirdiği değişim ve dönüşümler, özellikleri ve kurmacadan ayrılan yönleri, belgesel sinema ve gerçeklik ilişkisi, belgesel sinema türleri ve anlatısı, Dziga Vertov ve Cinema Verite, Doğalcı Yaklaşım çerçevesinde Robert Flaherty, İngiliz Belgesel Okulu, Türkiye’de Belgesel Sinema, yeni iletişim teknolojileri ile birlikte değişen belgesel sinemada yeni eğilim ve yönelimler. Belgesel sinema tarihinin öncü filmleri, eleştirel perspektiften belgeselleri yorumlama yeteneğinin kazanılması.
Toplam Kalite Yönetimi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Rekabet koşullarına en uygun şekilde hareket edebilmesi için sürekli iyileştirme yaklaşımı olan toplam kalite yönetimi, kalite yönetiminin işletmedeki etkisi, önemi ve rolü ile kalite yaklaşımları ve alternatif sistemler.
Reklam Çözümlemeleri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlamda eleştirel yaklaşımlarla analiz etme, eleştirel görsel okuryazarlık yeteneği kazanma.
Fotoğraf Uygulamaları (0+3) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Basın fotoğrafçılığının temel kavramları, basın fotoğrafçılığının tanımları, tekniği, öteki fotoğraf dallarından fark, iyi bir basın fotoğrafçısının donanımları.
Çağdaş Sinema (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Çağdaş dünya sinemasında yaşanan gelişmeleri ve değişimleri kuramsal ve eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme, ülke sinemaları ve yönetmenleri, çağdaş sinema hakkında temel bir bakış açısı kazanma.
Kriz ve Risk İletişimi Yönetimi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Kriz iletişimi yönetiminin benimsenmesi ve uygulanabilir olması, kriz ve risk iletişimine giriş, kriz ve risk iletişiminde hedef kitleler, yönetim stratejisi kaynakları, kriz yönetimi.
Yeni Medya ve Video (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Yeni medyada bilgi ve iletişim teknolojileri sayesinde kullanıcıların ürettiği videolar, bu içeriklerin nasıl bir süreçten geçirilebileceği hakkında bilgiler, çeşitli dijital çalışmaların estetik, teknik ve sosyal yönlerine yönelik içerik geliştirme becerilerini kazanma, yeni medyadaki video süreçlerinde teknik donanımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilerin geliştirilmesi.
Medyada Dramaturji (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Medya metinlerinin üretilmesinde kritik öneme sahip dramaturji ilkeleri, çeşitli içerik türlerine göre bu ilkelerin nasıl kullanılacağı, klasik ve çağdaş teoriler yardımıyla medya metinlerinin oluşturulma aşamalarındaki temel prensipler.
Kısa Film Yapımı (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Yapım öncesi ile başlayan ve yapım sonrasına kadar devam eden süreçte bir kısa filmin nasıl inşa edileceğini, ulusal ve uluslararası kısa film örnekleri, bir hikâyeyi kısa film doğasına uygun bir biçimde teknik yeterliliğe sahip, yaratıcı ve özgün bir biçimde görselleştirebilme.
8. YARIYIL DERSLERİ
Bitirme Tezi II (3+0) 3, Zorunlu, 10 AKTS
Disiplinler arası araştırmalar, örnek çalışma incelemelerine dayanan bir bitirme tezi yazma yönünde rehberlik edilmesi, iletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınma.
Film Eleştirisi (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Film analizindeki temel yaklaşımlar kullanılarak bir filmi okuyabilme, gazete eleştirisi, tarihsel eleştiri, ideolojik eleştiri, sosyolojik eleştiri, göstergebilimsel eleştiri, psikanalitik eleştiri, feminist eleştiri, auteur eleştirisi, tür eleştirisi biçimleri kullanılarak film çözümlemeleri.
Belgesel Yapımı (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
Belgesel filmin tanımı, yapım süreci, uygulamalar, gerekli ekipman, cihaz, kurgu aşamaları, etik kurallar, eleştirel yaklaşımlar, özgün anlatım biçimleri.
Kültürlerarası İletişim (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Kültürlerarası iletişimin tanımı, çeşitli boyutları, biçimleri ve süreçleri hakkında kuramsal yaklaşımlar, çok kültürlülük, dışlama ve benimseme tarzlarının gündelik yaşamdaki ve medyadaki yansımaları.
İleri Grafik Tasarımı (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Fotoğraf, tipografi ve illüstrasyon gibi çeşitli ifade yöntemlerini kullanarak yaratıcı grafik tasarım projeleri, profesyonel grafik tasarım alanında hayal gücü ve yeteneklerin ortaya çıkarılması, yeni yaklaşımların üzerinde durarak deneysel projelerin hazırlanması.
Medya ve AB (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Avrupa Birliği’nin kurumsal altyapısı, Avrupa Birliği’nin işitsel ve görsel politikalarının neler olduğu ve medya olan ilişkisinin hangi şekillerde başladığı ve nasıl bir dönüşüm geçirdiği konusunda bir takım bilgi ve bakış açısı kazanma.
Medya ve Kültürel Çalışmalar (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Medya çalışmalarının dayandığı temel kuramsal bakış açıları, toplum, birey, kültür ve ideoloji ile bağlantılı eleştirel kuram incelemeleri ışığında kültür ortamları, akademik çalışmalar ekseninde kültür tanımlamaları ve tartışmaları, medya, kültür ilişkisi, medya temsillerinde farklı kültürel kimliklerin inşasına yönelik doğallaştırmalar.
İnternet Gazeteciliği (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Teknolojik gelişmeler ile beraber ortaya çıkan ve gelişen interaktif gazetecik, internet gazeteciğinin teorik ve uygulamalı olarak geleneksel medyayla farklılık ve benzerlikleri, yeni medya kavramı.
Üçüncü Sinema (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
2. Dünya Savaşı sonrası ortaya çıkan bir kavram olan üçüncü dünyaya ait sinema, Latin Amerika'da ortaya çıkan Üçüncü Sinema tartışmaları, farklı ülkelerdeki sinemanın bu kuramla ilişkisi, Üçüncü Dünya tartışmaları, Türkiye'de Üçüncü Sinema, Filistin filmleri, 5. Kuşak sineması, Hindistan Sineması, İran Sineması, Afrika Sineması, Küba Sineması, Solanas Sineması ve Latin Amerika, Üçüncü Sinema Manifestoları.
Bağımsız Sinema (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Hollywood’a karşı bir yapılanma olarak bağımsız sinema, queer filmler, gençlik filmleri, kadın filmleri, New Hollywood, Amerikan bağımsız sinema sektörü, bağımsız yapım şirketleri, bağımsız film festivalleri, bağımsız sinema anlatım biçimi ve içeriği, Amerikan Underground Sinema, bağımsız sinemada öncü bir yönetmen olarak John Cassavettes ve filmleri, avangard çalışmalar, Avrupa Sineması.
Avrupa Sineması (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Avrupa ülkelerindeki sinemaların ve akımların özellikleri, 1945 sonrası Sanat Sineması'nın tarihsel ve politik özellikleri, 2.Dünya Savaşı sonra Avrupa ülkelerinde çıkan sanat akımları ve sinemaya etkisi, Auteur sineması, Avrupa film kültürü, yeni kuşak sanat filmleri.
Sinema ve Erkeklik Temsilleri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Toplumsal cinsiyet temsilinde medyanın etkisinin politik, ekonomik, sosyal ve kültürel bağlamda incelemesi, toplumsal cinsiyetle ilgili kuramsal yaklaşımlar, toplumsal cinsiyetin inşa süreci, toplumsal cinsiyet ve iktidar ilişkisi, toplumsal cinsiyetin yeniden üretimi, beden politikaları, eril dili, ayrımcı söylemleri, erkeklik çalışmalarının kuramsal gelişimi, sinemada erkek ikonlarını ve temsilleri, tür filmlerinde erkeklik inşası.
Sinema ve Kimlik (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Kimliksel sinema, sinemada kimlik inşası, kimlik temsilleri, ötekileştirme, farklı kültürlerin kendini sunumu, kimliklerin kullandığı diller.
Reklam Filmciliği (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Reklam filmi yapım teknikleri ve süreçleri, prodüksiyon, ön prodüksiyon, post prodüksiyon, prodüksiyon aşamaları, reklam filmi kastı.
Uzakdoğu Sineması (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Uzakdoğu sinemasının özellikleri, estetiği, anlatım biçimi ve içeriği, tarihsel süreçte resim ve diğer görsel sanatları öne çıkan ülke ve yönetmenler, Japonya, Güney Kore, Çin, Vietnam, Hong Kong sineması.
Küreselleşme ve İletişim (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Küreselleşme ve küreselleşen dünyada pazarın iletişim araçları, teknikleri, 19. Yüzyıldan 2000’lere kadar küresel pazarın yapısı, küresel pazarda iletişimcinin ve kullandığı araçların rolü, dünyadaki ve Türkiye’deki gelişmeler ve değerlendirmeler. Alternatif ve eleştirel yaklaşımla küresel pazarın değerlendirilmesi, iletişim bu noktadaki işlevselliği.
Tüketim Toplumu (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Dünyada ve Türkiye’de tüketim kültürü ve yaşam tarzlarının medyadaki gösterenleri, tüketim kültürünün ve yaşam tarzı kavramlarının dönemsel olarak sınıflandırılması, tüketim toplumunun oluşum evreleri ve medya içeriklerindeki izdüşümleri, Türkiye’deki medya içeriklerinin tüketim bağlamında incelenmesi.
Sinemada Ses ve Müzik (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Sinemanın işitsel evrenini oluşturan temel öğelerden ses ve müzik bileşenleri, bir filmin işitsel anlamdaki temel dokusunun nasıl oluşturulacağı, ses ve müziğin anlam yaratma ve seyircide beklenti oluşturmadaki işlevleri, çeşitli film türlerinde ve temalarında görülen genel ses ve müzik kullanım eğilimleri.
Yeni Medya ve Sinema (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Yeni medya teknolojileri ve dijitalleşmenin getirdiği olanaklar, soru, sorunları sinema özelinde tartışma, yeni medyanın temel prensipleri ve sinemaya olan etkileri, interaktif sinema kavramı, etkileşimsellik özelliğinin film seyircisine olan etkileri, dijital sinema kavramı, sinemada değişen üretim, dağıtım ve gösterim aşamaları, dijital sinemanın tarihsel gelişimi, dijital efektler ve yeni anlatım formları, sanal gerçeklik dünyası ve sinema ilişkisi.
Aydınlatma ve Işık Teknikleri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Sinema ve televizyonda aydınlatma ile ilgili terminoloji, doğal ve yapay aydınlatma, aydınlatma ile ilgili araç ve gereçler, çalışma prensipleri.